מה שהרופא שלכם לא יספר לכם על סרטן

בניגוד לגישה הרווחת – סרטן איננו באמת "מחלה" אלא מוגדר כתהליך ניווני, בו צבר של תאים אינו מגיב להוראותיו של הגוף, מתחלק ללא שליטה ומכלה את משאבי הגוף. כדאי להבין כי תאים סרטניים אינם מתפתחים ללא סיבה וכדי לשרוד ולשגשג הם זקוקים למספר תנאים:

1. סביבה חומצית. תאי הגוף המנסים להגן על עצמם מפני חומציות יתר של הדם, מצטופפים במבנים שאינם מאפשרים סילוק יעיל של פסולת המרעילה את סביבת התא ופוגעת ב-DNA שלו. מחקרים מראים כי תא סרטני אינו יכול לשרוד בסביבה בסיסית, המושפעת בעיקר על ידי חשיפה לרעלים – אם במזון שלנו ואם בסביבה הקרובה. בכדי לדאוג לסביבה בסיסית, דאגו להרבות בירקות, פירות, עלים ומזון טבעי והימנעו לחלוטין ממוצרי טיפוח רעילים, חומרי ניקוי תעשייתיים, סיגריות ומזון מטוגן ומעובד. העדיפו להשתמש בתכשירים טבעיים העשויים תמציות צמחים – ללא כימיקלים.

2. עודף אינסולין. הורמון מפתח המשפיע על חילוף החומרים בגוף ומעודד חלוקה של תאים וצמיחת רקמות, ובין היתר משפיע על הורמוני גדילה נוספים שנמצאו קשורים לסיכון מוגבר לסרטן. על מנת לדאוג לרמה ממוצעת נמוכה של אינסולין בגופינו, העדיפו מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך (ירקות, פירות, קטניות ועלים ירוקים), הפחיתו את כמות השומן בתזונתכם למינימום – בשלו ללא שמן וצרכו כמות מעטה (כחופן) של אגוזים, שקדים, אבוקדו וטחינה בכל יום. צרכו מזונות מלאים והימנעו מ"קלוריות ריקות (מאפים, חטיפים או מוצרים מבוססי קמח). הימנעו מחלבונים מן החי – שהם בעלי העומס הגליקמי הגבוה ביותר.

3. עודף משקל. גורם רב עצמה בסיכון מוגבר לסרטן כיוון שתאי השומן עצמם מפרישים אסטרוגן וחומרים נוספים המשפיעים על קצב התחלקות התאים בגוף. לנשים בעלות עודף משקל סיכון מוגבר לחלות בסרטן שד ולגברים בעלי עודף משקל סיכון מוגבר לחלות בסרטן הערמונית. התבססו על תזונה טבעית בצירופי מזון נכונים, קיימו פעילות גופנית על בסיס קבוע והורידו לחץ מחייכם על מנת לשמור על משקל גוף רזה ובריא.

4. מתחים ולחץ. נוכחות של הורמוני לחץ מעלים את רמות הסוכר והחומציות בדם, גורמים לאכילת יתר וכן מחלישים את המערכת החיסונית. פעילות גופנית מסייעת לרוגע – וכדאי לשלב טכניקות הרפיה כגון נשימה, דמיון מודרך והתבוננות מודעת. שחררו מחשבות מעכבות וטורדניות והתמקדו בטוב שבחייכם.

5. חוסר בפעילות גופנית. סגנון חיים שאינו פעיל תורם לעלייה ברמות האינסולין, מחליש את המערכת החיסונית ומשפיע לרעה על מצב הרוח הכללי. כדאי לבחור בפעילות שאוהבים על מנת להתמיד בה לאורך זמן ולשלב בין פעילות אירובית לחיזוק הלב, כלי הדם ומערכת הלימפה ופעילות אנאירובית לבניית מסת שריר בריאה לשרפת שומנים מוגברת במהלך היום.

6. חשיפה לקרינה. צילומי שיניים, ממוגרפיה ו-CT מעלים את הסיכון לפגיעה ב-DNA של התאים ולהתפתחות תאים סרטניים. הפחיתו עד למינימום את כמות החשיפה לקרינת רנטגן, אלקטרומגנטית וגלי מיקרו, העדיפו בדיקות שאינן כרוכות בקרינה מייננת (תרמו-גרפיה, אולטראסאונד) ובכל מקרה – דרשו אמצעי מיגון נגד קרינה בכל חשיפה!

7. תזונה. מדענים מצאו כי דם שנלקח מטבעונים יעיל פי שמונה בהריגת תאים סרטניים לעומת דם שנלקח מאנשים שמקפידים על תזונה אמריקנית סטנדרטית. בניסוי מדעי נלקחו דגימות דם מנשים החולות בסרטן השד שנתבקשו לעבור לתזונה טבעונית ולבצע פעילות גופנית. לאחר 14 ימים נלקחו מהן שוב דגימות דם, והתגלתה האטה משמעותית בגידול הסרטני. ניסויים נוספים הוכיחו כי התרומה היחסית של התזונה היתה משמעותית גבוהה יותר מזו של הפעילות הגופנית.

נשים לב שיש לנו יכולת השפעה לא מבוטלת על כל שבעת הגורמים – כך שגם אם אתם בריאים וגם אם אובחנתם כחולי סרטן – ניתן לשפר את התנאים הסביבתיים עוד היום על מנת לחזק את מערכת החיסון ואת יכולתה להילחם בגידולים וליצור סביבה בסיסית שאינה מאפשרת המשך גידול של תאים סרטניים – במקום לחכות לבדיקות שגרתיות ולקוות לטוב…
אם מצאתם את המידע בפוסט זה מועיל – אנא שתפו אותו עם חבריכם – בריאים וחולים כאחד!
לשתף זה כיף!

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

> לשיחת ייעוץ
> שלח SMS